DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sayısal Ortamda Tasarıma Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 101
Güz
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin esas amacı öğrencilere sayısal ortamdaki tasarım araçlarını temel seviyede öğretmek ve görsel okuryazarlık ve tasarımda yaratıcılık düzeylerini ilerletmektir. Eğitim kılavuzları ve sınıf-içi egzersizler yardımıyla, öğrencilere Adobe CS'in (Photoshop, Illustrator ve InDesign) tasarım ve imge yaratım uygulamaları açısından temel bir donanım kazandırmak hedeflenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir sayısal tasarım programı kullanarak 2 boyutlu görsel kompozisyonlar üretebilecektir.
  • Hazır bir imgeyi arzu edilen bir etki yaratabilecek şekilde dönüştürebilecektir.
  • Sanat ve Tasarım Stüdyosu'nda edindiği temel tasarım becerisini sayısal tasarım problemleri ve uygulamalarına yansıtabilecektir.
  • Sayısal tasarım programları kullanarak soyut ve karmaşık şekillerin geometrik analizini yapabilecektir.
  • Kendilerine ait bir sayısal imge arşivi oluşturabilecektir.
  • Raster ve vektör imgeleri işleyebilecektir.
  • İmgeleri sayısal ortamda ayrıştırıp birleştirebilecektir.
Ders Tanımı Dersler üç farklı Adobe CS uygulamasının (Photoshop, Illustrator ve InDesign) öğretimine dayanmaktadır. Temel tasarım stüdyosunda kazanılan tasarım düşüncesinin sayısal ortamdaki yaratıcı tasarım sürecinde de içselleştirilmesine dönük sınıf-içi tasarım egzersizleri yapılmaktadır. Sanat tarihinden seçilmiş önemli örneklerin sayısal tasarım araçları yardımıyla analiz ve incelenmesi de dersin etkinlikleri arasındadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dijital Kültürün Temel Terimleri
2 Adobe Indesign’a giriş (Ara yüz, araçlar ve diğer temel özellikler)
3 Adobe Indesign ile Tasarım Yapmak
4 Adobe Indesign ile Tasarım Yapmak
5 Adobe Illustrator’a giriş (Ara yüz, araçlar ve diğer temel özellikler)
6 Adobe Illustrator ile Tasarım Yapmak
7 Adobe Illustrator ile Tasarım Yapmak
8 Arasınav
9 Adobe Photoshop’a giriş (Ara yüz, araçlar ve diğer temel özellikler)
10 Adobe Photoshop ile Tasarım Yapmak
11 Adobe Photoshop ile Tasarım Yapmak
12 Final Projesi: Yaratıcı Tasarım Sürecinde Üç Adobe Uygulamasının Birleşimi
13 Final Projesi: Yaratıcı Tasarım Sürecinde Üç Adobe Uygulamasının Birleşimi
14 Final Projesi: Yaratıcı Tasarım Sürecinde Üç Adobe Uygulamasının Birleşimi
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara - Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester Graphic Design A New History, Setphen J. Eskilson, Laurence King Publishing, 2007; Being Digital, Nicholas Negroponte, Knopf, 1995

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
3
11
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
4
Final Sınavı
    Toplam
121

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest