Dersin Adı | Sayısal Ortamda Tasarıma Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 101 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin esas amacı öğrencilere sayısal ortamdaki tasarım araçlarını temel seviyede öğretmek ve görsel okuryazarlık ve tasarımda yaratıcılık düzeylerini ilerletmektir. Eğitim kılavuzları ve sınıf-içi egzersizler yardımıyla, öğrencilere Adobe CS'in (Photoshop, Illustrator ve InDesign) tasarım ve imge yaratım uygulamaları açısından temel bir donanım kazandırmak hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersler üç farklı Adobe CS uygulamasının (Photoshop, Illustrator ve InDesign) öğretimine dayanmaktadır. Temel tasarım stüdyosunda kazanılan tasarım düşüncesinin sayısal ortamdaki yaratıcı tasarım sürecinde de içselleştirilmesine dönük sınıf-içi tasarım egzersizleri yapılmaktadır. Sanat tarihinden seçilmiş önemli örneklerin sayısal tasarım araçları yardımıyla analiz ve incelenmesi de dersin etkinlikleri arasındadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dijital Kültürün Temel Terimleri | |
2 | Adobe Indesign’a giriş (Ara yüz, araçlar ve diğer temel özellikler) | |
3 | Adobe Indesign ile Tasarım Yapmak | |
4 | Adobe Indesign ile Tasarım Yapmak | |
5 | Adobe Illustrator’a giriş (Ara yüz, araçlar ve diğer temel özellikler) | |
6 | Adobe Illustrator ile Tasarım Yapmak | |
7 | Adobe Illustrator ile Tasarım Yapmak | |
8 | Arasınav | |
9 | Adobe Photoshop’a giriş (Ara yüz, araçlar ve diğer temel özellikler) | |
10 | Adobe Photoshop ile Tasarım Yapmak | |
11 | Adobe Photoshop ile Tasarım Yapmak | |
12 | Final Projesi: Yaratıcı Tasarım Sürecinde Üç Adobe Uygulamasının Birleşimi | |
13 | Final Projesi: Yaratıcı Tasarım Sürecinde Üç Adobe Uygulamasının Birleşimi | |
14 | Final Projesi: Yaratıcı Tasarım Sürecinde Üç Adobe Uygulamasının Birleşimi | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | An Introduction to Visual Culture, Nicholas Mirzoeff - Seeing is Believing, Arthur Asa Berger - Communication Design, Jorge Frascara - Visual Communication: Images with Messages, Paul Martin Lester Graphic Design A New History, Setphen J. Eskilson, Laurence King Publishing, 2007; Being Digital, Nicholas Negroponte, Knopf, 1995 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 0 | |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 11 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 121 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | |||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest